Povijest

Svojom povijesnom, tehnološkom i duhovnom baštinom ISUZU i u 21. stoljeću zadržava svoju predvodničku poziciju.
Povijest ISUZU-a, kao jednog od najvećih japanskih imena među proizvođačima automobila, seže sve do 1916. godine. Počeci se temelje na Brodograditeljskom i Inženjerskom poduzeću Tokyo Ishikawajima te tvrtci Tokyo Plinska i Elektroindustrija. Odgovarajući na tržišne potrebe, tvrtka je 1922. godine proizvela prvo domaće lako teretno vozilo, model Wolseley A-9. Svoj današnji naziv tvrtka je dobila 1949. godine. Naziv ISUZU dolazi od jedne istoimene tokijske rijeke, a znači "pedeset zvončića". Kao predvodnik japanske autoindustrije, ISUZU MOTORS s pravom se ponosi svojom svijetlom prošlošću.

Nakon drugog svjetskog rata u Japanu se s velikim žarom i motivacijom pristupilo razvoju i proizvodnji automobila. Vladala je ogromna potražnja za ISUZU teretnim vozilima kako bi se osigurao prijevoz raznih materijala te prehrambenih i ostalih proizvoda. Ista vozila odigrala su presudnu ulogu i u poratnoj obnovi i ponovnoj izgradnji zemlje. Tu se nalaze korijeni ISUZU-ove predanosti proizvodnji teretnih vozila. Od tada je s proizvodnih traka sišlo bezrbroj vozila, uključujući i osobne automobile te autobuse. Svaki od njih zaslužan je što se ime ISUZU danas poistovjećuje s kvalitetom, pouzdanošću i nezaustavljivim rastom.

Povijest gospodarskih vozila
Pedesetgodišnje inženjersko znanje, iskustvo i razvoj jamče kvalitetu i pouzdanost novoga D-Max-a.

Evolucija pick-up-a
Korijeni ISUZU pick-up-a sežu do 1963. godine kada je s proizvodne trake sišao prvi pick-up tipa ISUZU Wasp. Bio je prepun neubočajenih ideja. Osnovna koncepcija, koja je dovela do proizvodnje prvoga ISUZU pick-up-a, realizirana je na temelju prepoznate potrebe za kvalitetnim i snažnim gospodarskim vozilom koje raspolaže nastupom i upotrebljivošću osobnog automobila.

U slijedećih 40 godina ISUZU pick-up-ovi kontinuirano su se usavršavali i napredovali. Njihovu uspješnost i pouzdanost najbolje ilustrira brojka od preko šest milijuna prodanih primjeraka do današnjega dana.

Među japanskim pick-up-ovima ISUZU-ov model ELF bio je prvi kojem je ugrađen dizelski motor. Taj je model oduvijek među najnaprednijima: izvedba iz 1974. godine s izrazito nisko postavljenom podnicom ili ona iz 1980. s iznimno prostranom kabinom, odnosno serija iz 1990. godine s potpuno neovisnim ovjesom – svi navedeni modeli u svoje su vrijeme bili vrlo inovativni te su uvjerljivo poharali svjetska tržišta.

Već 2002. godine ISUZU je predstavio model ELF KR – prvo lako gospodarsko vozilo usklađeno s budućim japanskim normama o emisijama ispušnih plinova (za 2003. godinu). 2004. godine ELF je dosegao četiri milijuna primjeraka ukupne proizvodnje kroz više generacija. Preinake koje su izvedene 2006. godine dodatno su poboljšale prodaju, a ELF i danas slovi kao jedan od najtraženijih teretnjaka uopće.

Iznimno uspješno teretno vozilo FORWARD prvi put se pojavilo 1966. godine, pod nazivom TY. Svoje današnje ime dobio je 1970. godine. FORWARD V s kratkom kabinom došao je na tržište 1998. godine, dok je FORWARD MAX prikazan godinu kasnije.

Iznimnu pouzdanost FORWARD-a najbolje dokazuje činjenica da je šasija (odnosno podvozje) toga vozila sve do 2007. godine služilo za proizvodnju lakih i srednjeteških teretnjaka.

Obitelj teretnjaka GIGA predstavljena je 1995. Prva japansko podvozje s četiri zračne opruge prikazano je 1997. godine, na seriji teretnog vozila GIGAMAX. Ovaj teretnjak epohalnog značenja 2007. je upotpunjen radarskom tehnikom, postavljajući nove standarde na polju sigurnosti i tehnologije.

Povijest osobnih vozila
ISUZU je bio inovativan i na području proizvodnje osobnih vozila. Sve je počelo 1953. godine, s prvim Hillman automobilima. 1961. je prikazan model Bellel, a dvije godine kasnije i Bellet.

1968. godine je model 117 Coupe osvojio tržišta – možda i zato jer ga je dizajnirao Giugiaro. Gemini je rezultat zajedničkog razvoja ISUZU-a i General Motorsa, a debitirao je 1974. godine. Osam godina kasnije nasljeđuje ga model Piazza, ponovno rad glasovitog majstora talijanskog dizajna, Giugiara. Spomenimo i kompaktno terensko vozilo s pogonom na sve kotače, Rodeo Bighorn.

ISUZU je 1985. predstavio FF Gemini čija je i televizijska reklama, u kojoj nastupaju kaskaderi, primijećena diljem planete. ISUZU-ovi osebujni automobili i terenci i danas imaju vjeran krug brojnih obožavatelja.